måndag 22 mars 2010

Start

Ibland kommer möjligheter som man bara måste försöka ta. En bekant erbjöd mig att ta ett lärarvikariat i engelska en månad. I Kina. Med rätt situation i både livet och yrkeslivet, inte minst en bra chef, så gick det att ordna ledighet med kort varsel. Förutom en månad i skolan lägger jag till lite tid för resor på egen hand när jag ändå är där.

Jag brukar alltid skriva lite resedagbok och ta mycket bilder när jag är ute och ser mig omkring. Jag har aldrig bloggat, så detta är ett sätt att kombinera de två sakerna. Och samtidigt kan intresserade vänner och bekanta få lite info, bilder och intryck.

Det här har gått på bara några veckor och nu har jag både en inbjudan från skolan, visum och biljetter i handen. Och avresa om exakt en vecka. Känns både spännande och lite läskigt på ett kittlande sätt.

Förutsättningarna är att åtta studenter gått ett extra år efter gymnasiet och intensivpluggat engelska. Den ska de tenta av i Sverige denna veckan eftersom de läst efter svensk kursplan. Jag flyger med dem tillbaka och ska försöka drilla dem i att använda sina teoretiska kunskaper i praktiken. Alltså förstå och prata. Ingen kursplan utan upp till mig själv. Funderar som bäst på hur jag ska lägga upp det, men har lite idéer.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar